تور زمینی ارمنستان: از بیست و پنجم مهر تا پانزدهم آبان => تور زمینی ارمنستان با ما آغاز شد. این تور، به مناطق شهری و جنگلی ارمنستان می‌پردازد و مجموعه ای پر از جاذبه‌های گردشگری است.

تور زمینی ارمنستان با ما آغاز شد. این تور، به مناطق شهری و جنگلی ارمنستان می‌پردازد و مجموعه ای پر از جاذبه‌ها

توسط مدیر سایت در 10 تیر 1402

تور زمینی ارمنستان با ما آغاز شد. این تور، به مناطق شهری و جنگلی ارمنستان می‌پردازد و مجموعه ای پر از جاذبه‌های گردشگری است. در این تور، شهرهای ارمنستان از جمله پایتخت یرِوان، شهرهای زیبای گرجستان، شهرهای باستانی این کشور و مناطق جنگلی زیبا را خواهید دید.

از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ارمنستان، می‌توان به آثار باستانی و با قدمت تاریخی اشاره کرد. در این تور شما با آثار باستانی ارمنستان، از جمله آتشگاه‌های زیبای این کشور، قلعه‌ها و برج‌های باستانی ارمنستان، موزه‌ها و مدارس باستانی آن، آثار هنری باستانی و غیره آشنا خواهید شد.

همچنین در این تور، می‌توانید از فرهنگ و آداب و رسوم اهالی ارمنستان باخبر شوید و همچنین از طعمهای مختلفی از غذاهای منحصر به فرد این کشور دوستخواهی کنید.

بازدید از شهرهای زیبای ارمنستان و دریافت اطلاعات در مورد فرهنگ، تاریخ، آداب و رسوم و همچنین طعمهای منحصر به فرد این کشور از جمله تجربیاتی است که در این تور برای شما قابل دسترسی است.

بنابراین، اگر به دنبال تجربه زیبایی در سفرهای خود هستید؛ تور زمینی ارمنستان با ما به شما پیشنهاد می‌شود. در این تور، شما با مناطق شهری و جنگلی ارمنستان آشنا خواهید شد و علاوه بر آن، فرهنگ و آداب و رسوم اهالی ارمنستان را نیز به‌طور کامل خواهید شناخت.



"(جاذبه‌های شهری ارمنستان

ارمنستان، یک کشور جذاب و دارای فرهنگ و تاریخی چند هزارساله است که در آن جاذبه‌های متنوع و زیبایی وجود دارد که توریست‌های بسیاری از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند.

شهر یراوان، پایتخت ارمنستان ، با دارا بودن معماری زیبا و تلفیقی از سبک‌های تاریخی و مدرن، جذابیت‌های زیادی دارد. کلیسای سری بریان، سازه‌ای باستانی و بسیار زیبا است که مساحت بسیار بزرگی را فراگیرانده و در حال حاضر به عنوان موزه ارمنستان شناخته می‌شود.

شهرگرجستان به عنوان یکی از شهرهای قدیمی ترین و زیبا در ارمنستان، با داشتن معماری تاریخی فوق العاده و واقع شدن در محیط طبیعی زیبا، جذابیت‌های خاصی را دارد. باغ‌ها، فرهنگ و دیدار از اماکن تاریخی شهر که به قدمت‌های صدها سال پیش برمی‌گردد، شرایطی منحصر به فرد را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است.

کلیساي گارنی آزتون بسیار زیبا و دارای ارتفاع بالایی است که از هر جای شهر ارمنستان قابل دیدن است. این کلیسا به گذشته برمی‌گردد و دارای معماری باستانی است که به زیبایی ارمنستان در دوران قرنطینه اشاره دارد.

سنترال پارک با یک مجموعه بزرگ از مصالح تاریخی و فرهنگی از شهر تفت تشکیل شده است. این پارک یک محور مرکزی دارد که در طرح آن قابل مشاهده بود که به مرکز را به سمت کلیسای قدیمی شهر هدایت می‌کند. این ترکیب بین عناصر تاریخی و امکانات دوران جدید، زیبایی زیادی را به این منطقه بخشیده است.

بنابراین، با داشتن معماری سنتی و تاریخی، طبیعت زیبا و میراث فرهنگی چند هزار ساله، ارمنستان شهرهای جذابی همچون یراوان، گرجستان، مرکز شهر تفت و سایر نقاط دیگر، را دارد که توریست‌های زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.



"تور شهری ارمنستان (شهرهای دیدنی

تور شهری ارمنستان به دلیل داشتن کلیساها، قلعه‌ها، ساختمان‌های باستانی، پل‌های تاریخی و مناظر طبیعی زیبا، جذابیت بسیاری برای گردشگران دارد. شهرهای دیدنی ارمنستان، در برگیرنده شهرهای مهم و تاریخی این کشور هستند. در اینجا به معرفی برخی از شهرهای دیدنی ارمنستان پرداخته‌ایم:

شهر ایروان:

ایروان پایتخت ارمنستان و بزرگترین شهر این کشور است. در این شهر می‌توانید موزه‌های تاریخی، کلیساهای باستانی و بازارهای پر رونق را ببینید.

شهر گارنی:

گارنی شهر دوم بزرگترین شهر ارمنستان است. این شهر دارای کلیسای گارنی است که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. در این شهر همچنین موزه وانادزور نیز واقع شده است.

شهراستپاناکرت:

استپاناکرت یک شهر تاریخی و باستانی است که در کنار رودخانه چلور شرقی قرار گرفته است. در این شهر کلیسای باستانی تاگاوور یا "شروع" نیز وجود دارد که لیست میراث جهانی یونسکو را به خود اختصاص داده است.

شهر لوری:

لوری شهری دیدنی محسوب می‌شود که در غرب ارمنستان قرار گرفته است. شهر لوری دارای مناظر طبیعی زیبا و کلیساهای باستانی است.

شهر جزیره اختمتسین:

جزیره اختمتسین یکی از جزایر بزرگ در دریای وان است که یک فرهنگ ارمنی دارد. در این جزیره می‌توانید موزه بزرگ اختمتسین، کلیسای سورپ کریکور و بنای تجاری سنتی را ببینید.

همچنین شهرهای دیگری مانند شهر هاکاری، شهر سیسیان، شهر جرموک و شهر سامزون در ارمنستان می‌توانند مقصد گردشگری خوبی باشند؛ زیرا هر کدام از این شهرها دارای جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی بسیار زیادی هستند.



(گشت و گذار در مناطق شهری ارمنستان

ارمنستان کشوری با فرهنگ و تمدن باستانی و بسیار زیباست که هرساله مسافران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. این کشور با وجود کوهستانی بودن، در مناطق شهری خود نیز بسیاری از جاذبه‌های گردشگری دارد. برای گشت و گذار در مناطق شهری ارمنستان، می‌توان به چندین شهر اشاره کرد.

شهر ایروان، پایتخت ارمنستان، با جاذبه‌های تاریخی خود مزارعی برای گشت و گذار است. باغ پوشکین از جمله جاذبه‌های مهم شهر ایروان است که باغ گردوهای بهاری نیز نامیده می‌شود. این باغ در آغاز قرن بیست میلادی ساخته شده و جاذبه‌ای بسیار زیبا و آرامش‌بخش برای گشتن می‌باشد.

شهر گئورگی Gyoumri نیز با معماری قدیمی خود گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. بازار مرکزی این شهر و جواهرات محلی برای گشت و گذاری لذت بخش هستند.

شهر هرازدان که در شمال ارمنستان قرار دارد، به لحاظ محلی بودن و حضور یک قلعه باستانی، فرصت خوبی برای گشت و گذار درون شهری را فراهم می‌آورد. موزه قلعه هرازدان نیز در این شهر وجود دارد که جاذبه توریستی مهمی برای گردشگران می‌باشد.

با توجه به این موارد و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبا و پویا در ارمنستان، گشت و گذار در مناطق شهری این کشور تجربه‌ای بی‌نظیر برای گردشگران محترم به شمار می‌رود.



کاخ های بزرگ و باستانی ارمنستان

ارمنستان، کشوری در جنوب قفقاز با طبیعتی بکر و فرهنگی باستانی است. در این کشور، مشاهده کنیم که پابرجا مونده‌ی کاخ‌های باستانی از دوران امپراتوری هخامنشیان و مانند آن‌ها وجود دارند. این کاخ‌ها شاهکارهای معماری و تاریخی هستند که هنوز هم برخی از آن‌ها قابل دیدن و بازدید هستند.

کاخ گارنی (Garni) که در نزدیکی شهر یریوان در منطقه کوتایک قرار دارد، یکی از مهم‌ترین کاخ‌های باستانی ارمنستان است. این کاخ که با نام معبد خورشید و برجسته شدن معماری ستون‌دارش مشهور است، در سال 2000 به عنوان یک بخش از میراث جهانی اعلام شده است.

با وجود اینکه کاخ گارنی، از اعتقادات پیش از مسیح به خورشید پرستی مردم این سرزمین نشات گرفته است، اما برخی به آن را امکاناتی برای یک پادشاهی از امپراتوری هخامنشیان مرتبط می‌دانند.

همچنین کاخ چارنایر بخش دیگری از میراث هخامنشی است. این کاخ در منطقه شوشی قرار دارد و به خاطر پنجره‌های دو طبقه‌ای و بزرگی که در آن دیده می‌شود، یکی از زیباترین ساختمان‌های شاهنشاهی هخامنشی است.

کاخ اتنیک در شهر آنی (Ani)، یکی دیگر از کاخ‌های باستانی ارمنستان است. این کاخ به خاطر کاخ‌ها و قصرهای شاهان ساسانی شهرقدس هم نامیده می‌شود که برپایه اطلاعات تاریخی، در قرن 10 میلادی ساخته شده است.

جرتومیان (Jrakashen) کاخ دیگری است که در منطقه آرارات قرار دارد. این کاخ از یک معماری فوق‌العاده برخوردار است و طولی حدود 39 متر دارد. همچنین به دلیل کیفیت پذیرایی گسترده و زیبایی داخلی قابل توجهی که در آن وجود دارد، کاخ جرتومیان مورد استفاده برای مراسم اهدای امتیاز و پذیرایی شاهان ویسیگوتی و بابلون در دوران باستان بوده‌است.

کاخ نیشاپوراکان، یک دیگر از کاخ‌های باستانی ارمنستان است که در منطقه اسپیاران قرار دارد. این کاخ که به عنوان یک مسجد نیز برخی پرورش داده‌اند، یکی از ظرفیت‌های فرهنگی منطقه است و برای بازدید کنندگان جذاب‌ترین اماکن است.

به طور خلاصه کاخ‌های باستانی ارمنستان بیانگر فرهنگ و تاریخ گرم و صمیمی این کشور هستند و هر کدام به دلیل خوبی معماری و ارزش تاریخی خاص خود، می‌توانند رازهای جالبی از زندگی این مردم را روایت کنند.



مناظر طبیعی و ارگانیک ارمنستان

ارمنستان به‌دلیل وسعت کوهستانی و زمین‌های منحصر به‌فرد، قسمتی از دنیایی‌ست که بسیاری از مردم علاقمند به بازدید از آن‌اند. به طبیعت باور دارند و دل به سفری در میان بکرترین روستاهای دره‌های کوچک و حامی شفاخانه‌های سنگی سپرده‌اند. کشور ارمنستان در شرایط یک بومی آسیایی در قرن هفتم تأسیس شد و تنها 27،000 کیلومترمربع وسعت دارد، اما شامل ۵ دره عمده‐آراکس، دنح، هرازدان، لوری و سیور بوده و تنوع ارتفاعاتی از ۳۷ متر زیر سطح دریا در دریای خزر تا ۴،095 متر در ارتفاع قله آرارات را در بر دارد.

مناظر طبیعی و ارگانیک ارمنستان، از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است که نماد جاودانگی و صمیمیت با طبیعت و ارگانیسم آن را موجود می‌کند. این بخش از جهان دارای رودخانه‌های شفاف، دریاچه‌های زیبا، کوه‌های قدیمی و ماسه‌ای، صحراها و کویرهای زیباست که تمامی آن‌ها به عنوان مکان‌های مورد علاقه برای بازدید به شمار می‌آیند.

جنگل‌های خزر، لطفاً دقت کنید، به‌دلیل شرایط آب و هوایی ملایم و کلیمای مناسب، با گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری بسیار غنی هستند، در حالی‌که کویرهای حوضه آذربایجان و آرارات، با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و خشک، دارای گونه های محدودی در گیاه‌شناسی و جانورشناسی است. پیشنهاد ما به شما این است که برای بازدید از مناظر طبیعی و ارگانیک ارمنستان حتماً نزدیکی به دیدن هر دو نوع زمین و ارتفاع بپردازید.


تور ارمنستان هوایی از تهران

منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن